Humanoid: conceptstore in oude kerk

Martine winkelt het liefst bij Humanoid aan de Weverstraat. “Ik koop er niet heel veel want ze zijn behoorlijk prijzig. Maar het leuke vind ik dat ze een heel duidelijke visie hebben. Ze verkopen er ook andere merken, archetype stoelen, mooie vintage en ze hebben altijd goede tassen.”


“Humanoid is een conceptstore voor mannen en vrouwen”, vertelt shopmanager Anke Nabuurs.  Sinds 1981 is het merk gevestigd aan de Weverstraat in Arnhem. De winkel huist in een oude kerk,  schuin tegenover de oude winkel waar het merk ooit begon.


De shop heeft een uitgebreide kleding- en schoenencollectie, maar je kunt er ook terecht voor sieraden, tassen, vintage meubelen, woonaccessoires, beauty- en geurproducten.
“Langzaam zijn we er ook andere merken bij gaan verkopen en kregen we een klein plukje herenmode”, zegt Anke.




Sinds negen jaar zit de Humanoidshop in een oude doopsgezinde kerk. Hoge muren en enorme glas-in-loodramen herinneren nog aan deze voormalige bestemming. Er zijn zoveel mogelijk oude details behouden, alleen het middengedeelte is er nieuw ingekomen. 


Volgens Anke Nabuurs bezoekt een heel breed publiek de zaak. Van jong tot oud, studenten, iedereen weet de zaak te vinden. "Uit heel Nederland komen ze speciaal voor het merk naar Arnhem. Veel mensen denken dat we alleen een Humanoid winkel zijn, maar we hebben nu ook een home, beauty en interieur afdeling en inmiddels een grote collectie herenkleding.”




De mix merken die Humanoid shop verkoopt, gaat van trendy tot chic en nochalante elegantie. In de shop vind je onder andere kleding van Acne studios, Avelon, Golden Goose, Monique van Heist, Forte_forte en Christian Wijnants.


Van de zomer komt het merk voor het eerst met kinderkleding en sinds kort heeft de Humanoidshop in Arnhem een eigen webshop. 


Shopmanager Anke Nabuurs is geregeld zelf in de winkel te vinden. “Ik vind het belangrijk om te weten wat onze klanten mooi vinden. Dat neem ik mee als ik ga inkopen.”
Cees winkelt het liefst bij The Globe aan de Oude Oeverstraat. Al vindt hij het jammer dat de eigenaar er mee gaat stoppen. “Als ik er binnen kom zegt hij steevast: ik heb nu iets voor jou. De eigenaar heeft er echt verstand van en het past dan ook bij me."
Het gebouw waar de winkel in zit is een van de oudste van Arnhem. De oude ornamenten in het 15e-eeuwse gebouw geven de winkel een

geheel eigen sfeer. The Globe verkoopt onder andere merken als Stone Island, C.P. Company en Diesel.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten

reactie plaatsen